Simpele tips tegen snurken

Slaap zacht

snurken stoppen

Snurken kan een groot probleem zijn als het op goed slapen aankomt. Voor de gene die snurkten voor de gene die er naast ligt
Hoe stop je op een natuurlijke manier met snurken?
Hier een paar simpele weetjes om je te helpen.

Slaap op je zij

1 van de simpelste manieren om te stoppen met snurken is door anders te gaan liggen. Als je op je rug slaapt zakt je tong simpelweg achterin je keel. Dit veroorzaakt snurken.
Als je  problemen hebt om op je zij te blijven liggen kan een groot kussen je helpen tegen het omdraaien. Op ten duur zal je er aan gewend zijn en vanzelf op je zij blijven slapen.

Geen Alcohol voor het slapen gaan

Niet alleen zal alcohol het snurken erger maken, ook heeft het een negatief effect op je nachtrust. Je slaap sneller in, maar je slaap is minder diep. Je rust dus ook minder uit.

Zorg voor weinig Allergenen in je huis en in de slaapkamer

Allergenen zijn eiwitten die allergische reacties kunnen opwekken en kan ook een bijdrage leveren aan je snurk gedrag. Ze zitten in je huis, slaapkamer en je kussen. Probeer regelmatig het bed op te maken, of probeer zelfs een andere kussens. Zorg ervoor dat alles goed afgestoft is en houd huisdieren uit de slaapkamer.

snurkenMaak je neus schoon voor het slapen gaan

Snurken komt vaker voor als je verkouden bent, de griep hebt of een ander nasaal probleem Probeer een hete douche of gebruik zout water om de boel op te lossen als het snurken uit je neus lijkt te komen.

Drink goed

We weten allemaal dat voldoende water drinken belangrijk is. Dit telt ook als je last hebt van snurken. Niet genoeg vocht in je lichaam kan leiden tot meer snurken. Dus zorg er voor dat je elke dag genoeg water binnen krijgt.

Stop met roken

Roken verhoogt de kans op snurken, dit omdat je neus en longen meer verstopt raken. Als je nu rookt en ook snurkt. Probeer dan te stoppen met roken. Dit is makkelijker gezegt dan gedaan, maar stoppen met roken helpt natuurlijk ook bij vele andere gezondheidsproblemen.